Monday, February 22, 2010

RENUNGKAN LAH....

Kenapa sekarang nie terlampau banyak berlakunya gejala sosial dalam kalangan remaja??? Tak ke dorang fikir apa yg dorang lakukan tue adalah salah dan boleh menyusahkan org ramai dan juga diri mereka sendiri??? Tak pernah terfikir ke dalam fikiran mereka???yang paling aku x ske sgt tntg kes buang bayi...kenapa nak jadikan bayi yg x berdosa tue sebagai mangsa korg???sedang kan budak tue lgsg x bersalah...yg bersalah adalah korg sendiri yg x de hati perut n x berperikemanusiaan langsung... korg di anugerahkan akal oleh ALLAH tapi kenapa x korg guna akal yg diberikan tue sebaik yg mungkin??? Sepatutnya korg sedar apa yg korg buat tue salah...tapi korg sket pun x rse bersalah kan atas pe yg korg dh lakukan...korg boleh buang bayi sewenang2nya tanpa langsung ada perasaan belas kasihan sedangkan bayi tue adalah ank korg...korg dh wat dosa ngan berzina pastue sekarg korg nk tmbh lagi dosa korg ngan membunuh darah daging korg sndri??? Betapa sempitnye pemikiran korg...sebelum buat semua tue korg x nk plak pikir pe akibatnya nanti tapi kan bile dh jdi perkara yg korg x inginkan,baru la korg nk menyesal n menangis...tapi semua tue dh x guna... Semata2 korg nk sorok dosa korg,korg sanggup kan buang anak korg dalam tong sampah,tepi sungai,merata2 tempat korg buang bayi tue...yang paling kejam,korg sggup bunuh ank korg sndri??? Manusia jenis ape korg nie ha??? Mana perginya perikemanusiaan korg sebagai sorg manusia...sedangkan binatang pun tahu nk sayangkan anaknya n lindung anaknya bila ada bahaya...tapi korg??? Sorry to say...you r so stupid...dah pandai2 korg wat benda yg salah tapi x berani plak korg hadapi risiko yg dh jadi...ramai lagi la pasangan dalam dunia nie yg nak kan ank tapi dorg xde anak...pe salahnye korg bg je anak korg tue kat org yg nk jga budak tue daripada korg membunuh... kalau korg rase malu sekali pun dah x gune da...benda dh jadi la...sepatut nye korg sedar dari awal pe yg korg buat tue adalah salah...kita nie org Islam...ada hukum n batas2...kenapa mesti terpengaruh dengan budaya barat??? Sebagai sorg pempuan aku rase malu la jugak...yang rosak nye pempuan bukan nye laki...kenapa x pandai nk jaga dri sendri...memg betul remaja hanya sekali je seumur hidup tapi tue x bermakna korg leh enjoy n sia2kan hidup korg...korg terpedaya ngan cinta kan??? Semata2 kerana cinta n syg,korg sggp serah kan segala2nya kat lelaki tapi pernh ke korg pikir,adakah laki tue confirm nk jdikan korg bini dye or just nk men2??? Xde kan korg pikir sume tue kan...yg korg pikir cume nk seronok...utk pe kalau seronok tue sekejap je...x berbaloi pun...yg rugi nye kte nie org pempuan...macamane korg nk kawen ble dri korg dh rosak???pe korg nk cakap ngan bakal suami korg??? Boleh ke dye trime kenyataan tue...dara hanya sekali je seumur hidup...tue adalah maruah dri seorg pempuan...so,jaga la semua tue sebaik yg mungkin...kalau betul la pakwe ko tue syg kat ko kan,dye x kn buat yg bukan2 kat ko...dye akan lindung ko sbb lelaki adalah pelindung wanita n bukan nye perosak wanita...sebagai sorg pempuan,pandai2 la jaga diri... JANGAN ROSAKKAN ZAMAN REMAJA DENGAN PERKARA YANG X BERFAEDAH...
Enjoy Your Reading My dear! ^__^

2 comments:

Ayuasia_89 said...

aq stuju ape yg ko ckp weh...yg plg cian baby yg kene bakar dlm tmpt buang smaph kt klantan ari2...mmg kejamla makhluk yg wt keje tkutuk ni.....

nadya e-man said...

tue la psl...dh pandai buat tapi ble jdi mcm tue x reti nk bertggngjwb plak...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...