Sunday, August 15, 2010

sebuah AL-Quran dan Terjemahannya...

kawan aku bertanya...
apa hadiah yg paling ko nk???
then aku jawab " sesuatu yg aku boleh baca, n aku phm apa mkna yg tersurat n tersirat di sebaliknya"

maksud ko, ko nk buku cerita???
then aku jwab " tak, ia lebih sekadar buku cerita...ia adalah segala2nya...yg boleh mengajar aku erti sebuah kehidupan yg sebenarnya..."

apa yg aku idam2kan untuk miliki skrg adalah "sebuah AL-Quran dan Terjemahannya..."
semua nya kerana ayah aku...
aku kagum melihat dye mengaji setiap malam selepas maghrib...
suara dye memecah kesunyian ruang rumah aku setiap malam...
setiap helai yg di baca, di selitkan sekali dgn terjemahannya...
alunannya begitu merdu dan menusuk ke dalam kalbu...

sejak itu aku teringin untuk memiliki nya...milik aku sendri...
supaya apa yg aku bce akan lebih bermakna apabila aku tahu apa isi nya...
satu hari nanti, aku akan miliki nya juga...
INSYAALLAH!!!!...
Enjoy Your Reading My dear! ^__^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...