Tuesday, December 20, 2011

^_^ Perlu ke bertikam-tikam? ^_^

Salam Sayang Buat Semua...

Hye korang... semua ok ke? maklumlah cuaca  pun agak tak menentu je sekarang ni kan...nadya harap-harap korang semua sihat la..

okeoke,nadya nak teruskan kepada perkara yang nak nadya cakapkan kat sini...ini mungkin boleh dijadikan pengajaran untuk korang semua jugak la...topiknya "jangan cakap belakang"... korang tahu kan apa tu cakap belakang...mesti korang pernah alami jugak situasi macam ni...sama ada korang yang cakap belakang atau orang yang membelakangkan korang...(uitttt...betul ke ayat tue?)...korang paham kan...

ada perkara yang jadi kat nadya beberapa hari kebelakang...nadya akui, nadya pernah cakap belakang kalau ada tak puas hati tentang seseorang...tak elokkan bila kita buat macam tu...bila nadya sendiri yang kena,dah terkena batang hidung sendiri,baru nadya sedar sakitnya kena kutuk kat belakang kita ...so, lepas nie,nadya bertekad tak nak lagi cakap belakang-belakang kalau ada yang nadya tak puas hati...lebih baik nadya terus cakap je kat orang tue...betul tak korang?

orang selalu cakap " what goes around,comes around "...honestly,nadya percayakan semua nie...so, sekarang masa untuk berubah...tutup atau zipkan  mulut untuk perkara yang tidak penting...kurang dosa...lagipun sebaik mana pun kita cuba berkelakuan,kita tak akan mampu memenuhi kehendak dan pandangan semua pihak...tapi ingatlah,kita hidup kerana diri kita dan bukan semata-mata untuk memuaskan rasa dan hati orang lain...









Enjoy Your Reading My dear! ^__^

2 comments:

SyamimiNazifa said...

yeah , betul. ;D

nadya e-man said...

haha... hye little sister... ^___^

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...