Friday, April 9, 2010

== di sebalik bacaan Al-Fatihah dalam solat...=

assalamualaikum wbt bismilllahirrahmanirrahim.. dengan nama ALLAH yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang tiada Tuhan melainkan ALLAH dan Rasulullah SAW itu pesuruh ALLAH ♥ ♥ ♥ ♥ Pernahkah dalam solat Anda membaca surat Al-Fatihah dengan terburu-buru? Tahukah Anda bahawa di setiap kita selesai membaca satu ayat dalam Al-Fatihah Allah SWT memberikan jawapannya?
***************************************************
Dan inilah jawapannya. Pada saat seseorang membaca surat Al-Fatihah, setiap selesai satu ayat, Allah SWT memberikan jawapan. Berikut jawapan Allah SWT: Seorang hamba berkata, ''Segala puji bagi Allah, Tuhan seru sekalian alam.'' Allah menjawab, "Hamba-Ku telah memuji-Ku." Seorang hamba berkata, ''Yang Maha Pengasih, lagi Maha Penyayang.'' Allah menjawab, "Hamba-Ku memuji-Ku." Seorang hamba berkata, ''Raja di Hari Pengadilan.'' Allah menjawab, "Hamba-Ku mengagungkan Diri-Ku. Hamba-Ku berserah diri kepada-Ku." Seorang hamba berkata, ''Hanya Engkaulah yang kami sembah, dan hanya kepada-Mu kami memohon pertolongan.'' Allah menjawab, "Inilah antara Aku dan hamba-Ku, dan bagi hamba-Ku apa yang ia minta." Seorang hamba berkata, ''Tunjukilah kami jalan yang lurus, jalan yang telah Engkau anugerahkan kepada mereka, bukan mereka yang kena murka dan bukan mereka yang sesat.'' Allah menjawab, "Ini milik hamba-Ku, dan bagi hamba-Ku apa yang ia minta."

(Hadist Qudsi) Maha Besar Allah... Betapa Allah SWT sangat sayang pada hambaNya dan menjawab semua doa hambaNya. Jadi, mulai sekarang, janganlah terburu-buru saat membaca Al-Fatihah di dalam shalat . Nikmatilah saat-saat kita berdialog langsung dengan Allah SWT dalam khusyuknya solat yang kita lakukan.
p/s: lgsg kite x sdr tntg semua nie... :(

Enjoy Your Reading My dear! ^__^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...