Monday, April 26, 2010

pelangi...

fuhhhhh!!!!!
haaa....tue tandanya lega...
coz dh hbs sume paper 4 this sem...
td last paper aku...lang n ict...
punyer la susah sgt2 dye punye soklan...
len yg aku bce,len plak yg kuarnye...
tapi xpe la...aku dh wat pun...xnk lagi da pkir....
nanti wat aku susah hati jak....
disebabkan td dh last paper so, sok malam aku akan bertolak balik ke Terengganu...
kampung halamanku yg tercinta...

ermmmm....
dh agak lame kot aku x update blog nie kan...
bkn malas ke apa ke tapi aku teramat la sibuk ngan study nk exam...
study la sgt kan...tp at least aku stdy drpd x sentuh lngsg...
skrgnye2 aku dh cube yg aku terdaya...


********************************************************


berbalik kpd tujuan asal knp nk update blog mlm nie....
nie dh mlm last aku kat UKM utk sem nie...
so, nanti lme la x dpt nk update blog nie....
dua bulan tue bukan satu jgka msa yg singkat...
semestinye aku akan merindui insan2 yg sentiasa mewarnai hidup aku selama aku di UKM nie...
panjang umur kte jumpe lagi sem depan...


*********************************************************


masalah????
sume org ada masalah...x kn lari dari mslh...
n kdg2 masalah org,masalah kite jugak
tapi masalah kite,masalah kite je la....
kdg2 kite kat atas n kdg2 kite kat bwh...
kdg2 kite rse bhagia n kdg2 kite sdh...
tue la nmenye lumrah alam or realiti sebuah kehidupan...
tapi kite sebagai manusia sentiasa alpa bile dh berada dlm keadaan yg selesa...
sentiasa lupe pd -NYA...
then bile dh ada mslh,bru nk kembali pada fitrah...
mmg la x slh tapi kite kdg2 sepatutnye rse malu dgn diri sendri...


sebenarnye hati nie sedih...
knp???
ada penyebabnye knp aku sedih tapi biarkan saja...
aku akan terbiasa dgn sume ini satu hari nanti....
kerana x semua yg kite rse boleh dikongsi dgn org len walau serapat mana pun org tue ngan kite...
aku ada terbaca blog kwn aku...
berkisahkan tntg kebahagiaan....

" Bahagia itu sama macam pelangi. Apabila kamu gagal untuk mencapai bahagia, maka lihatlah bahagia itu seperti kamu melihat pelangi. Bahagia itu bukan milik sendiri tetapi milik bersama kerana pelangi itu, keindahannya kita kongsi pada langit yang serupa. Mungkin hari ini kita tak dapat apa yang kita inginkan. Tapi org lain pula dapat mencapai kebahagiaan itu. Sekurang-kurangnya kita harus gembira melihat dia gembira. " 

dan sekarang aku fhm...
asalkan org yg aku sayangi bahagia,itu dh cukup utk membahagiakan aku walaupun kdg2 hakikat lebih memedihkan....
kerana  "Bercinta bukan bermakna memiliki, tapi menemani."




Enjoy Your Reading My dear! ^__^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...