Monday, January 3, 2011

~*Melayu yg Layu~*


kepala dh pening...bru jek pas study spanish...rehat sebentar bersama Kit Kat Cloud 9...ahaksss!!! mesti study spanish betul2...mesti dpt A utk sem nie...aku telah di cabar...n aku bukan jenis yg pntg berundur bila di cabar... tersangat terima kasih to Mi Novio coz beleter tntg Spanish aku...at least membuatkan aku rse tercabar utk buat yg terbaik...ohhhh!!! terima kasih syg...dh mcm ayah aku jek cara dye bleter tue...teringat lak tyme sekolah dlu...selalu kne cmnie lau dpt markah rendah...ini cara utk bgkit semula...pntg undur sebelum kalah!!!semangat3!!! hahaha...rehat jap nak update blog...

knp tajuk melayu yg layu??? nk tau knp???cube korg tgk sekeliling korg budak2 melayu zaman sekarang...x ke dorg layu??? perangai cam haram jek...haaaa...kang dh kne ngan aku...lau kat kg, gaya kg n lau kat bndr cm nie, mcm2 la korg ley tgk...knp melayu jdik cmnie??? ttbe lak aku rse malu ngan bgsa aku sndri...melayu merosakkan bgsa n maruah bgsa tue sndri...well, aku x layak utk ckp bnda cmnie, aku pun bkn baik sgt kan...tp sbgai org melayu yg beragama islam of coz la kan,aku trsa teramat la malu...semalam aku p Kajang ngan member aku...dye non-muslim...tyme mkn tue, terdapat la adegan2 yg x menyenangkan mata aku utk melihat...weiiii,agak2 la...tmpat public kot...lau dh sangap sgt kan, balik umah la...x malu ke org sekeliling tgk...nsb baik la ko x bertudung...lau ko bertudung, nk jek aku baling selipar kat muka ko...cam bangang jek prngai...

aku pun malu gak ngan dri aku sndri...aku ada sorg kwn...n aku akan jdik org yg plg hepy lam dunia nie lau satu hari nanti dye tergerak hati utk peluk islam...aku sgt syg dye...ntah cmne ktorg ley rapat...tp aku x peduli semua tue...dye byk sedarkan aku tntg agama aku sendri, ISLAM... Al-Quran n Terjemahan... aku sgt idam2kan...aku harap aku dpt beli lam masa terdekat...dye dh gerakkan hati aku utk tahu setiap makna yg terkndung lam kitab suci tue...lau dye seorang non-muslim cube utk memahami isi kandungan tue, knp tidak aku??? malunye aku pada dri aku sndri...thnx kwn coz menyedarkan aku...terlalu byk bnda yg aku msih perlu pelajari tntg Islam...n aku harap aku msih ada msa yg pnjg utk tue...setiap kali dye bertnya tntg islam, itu akan mendorong aku utk mencari tahu lebih mendalam tntg apa yg dia tnyakan...skrg,aku ada alasan yg kukuh utk kukuhkan lagi dri aku... terima ksaih YA ALLAH kerana sentiasa menyedarkan aku di saat aku terleka...

p/s: thnx to my dear frenz...thnx for everything...
      thnx to u too my dear...
Enjoy Your Reading My dear! ^__^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...