Wednesday, December 22, 2010

*~ JOM MELABUR *~

hidup...byk mengajar aku tentang kehidupan...(eyh3...cam pelik jek ayat nie) samada lam pelajaran mahupun percintaan...kata ganti nama yg di gunakan kali nie adalah "aku"...lebey senang sket nk smpaikan sesuatu... ( tue pun nk kne gtau ke???)ntah pape jek...ish3... betul x kalau aku kata yg hidup nie mcam pelaburan??? jgka pendek n pnjg...akan jadik jgka mase pnjg lau korg hargai pe yg korg ada sekarang n usaha utk kekalkan pe yg korg miliki...ok2...hidup mesti percaya pada Qada n Qadar...tapi kita still kene usaha...coz ada takdir yg kita ley ubah lau kita usaha...aku lupe pe istilah yg di gunakan utk terangkan tntg hal nie...xnk hurai pnjg2 coz takut salah ckp berdosa plak aku nanti...tue kne tnye org yg lebey tahu tntg hal nie...


sama gak lam soal bercinta...itu pun melabur...jgka pnjg or pndk??? tue sume atas dri sndri...lau rse cam xnak berkekalan,xyah la melabur kan...takut la nanti rugi plak kan...hebat kan...cinta pun cam melabur...ada org ckp, cinta x semestinya memiliki...kdg2 perlu utk lepaskan ia pergi... agak susah lau nak lepas kan pe yg pernah kita miliki...lebey2 lagi lau dh couple lme...2 tahun or maybe lebey dri tue... just ckp drpd pndgn aku sndri...aku pernah cple n hbgn tue bertahan selama dua tahun...lama la jugak pada aku... n agak susah nak lupe kan org tue walaupun dye selalu sakitkan hati kite...n smpai skrg aku akui, kdg2 aku teringatkan dye...just ingat kenangan jek...coz aku dh xde feeling lagi kat dye... cinta nie seronok lau kne gaya nye...akan jdik x seronok lau sebelah pihak jek yg men peranan...n sebelah lagik men goyang kaki...apa hal cmtue,..bk x yah cple lau cmtue kan...perlu la ada usaha dri dua2 pihak lau tol serius...kata org, akan ada satu pihak yg lebey syg pihak yg len...jenis aku, lau dh syg, aku akan btl2 syg kat org tue, tapi lau hati aku dh mula pudar n tawar hati, x gune lagi dh...x perlu pujuk or pape lagi dh...x berbaloi...ermmm...pape pun, aku hepy ngan hbgn yg ada skrg...bersyukr apa yg ada...

lam belajar lak...lagi la melabur...nie of coz utk jgka pnjg...masa depan kot...hahaha...sem nie aku mmg nk keje keras...bukan sikit tapi byk...nk kne cover blik pointer yg agak jatuh sedikit sem lepas...yakin boleh NADYA!!!!... lau org boley nape aku x ley kan...selagi mak ayah aku ada, aku xley putus asa lam hidup...dorg segala2nye bg aku...lau ikutkan aku nie, dh lme dh aku putus asa lam hidup...tp still kuatkan dri n still tersenyum...so, mmg nk fokus btl2 sem nie...oh kwan2 ku...tlg la memotivasikan dri nie...nak marh pun x pe...x kisah...janji ley berjaya...kuang3...

jom hayati kata2 di bwh...

Lebih baik mata itu buta jika tidak menghargai keindahan dan ayat-ayat Allah s.w.t.
Lebih baik telinga itu pekak jika tidak mendengar nasihat-nasihat Allah s.w.t.
Lebih baik anggota badan itu mati jika tidak melaksanakan segala suruhan Allah s.w.t.
Barangsiapa mengaku empat perkara tanpa disertai dengan empat perkara yang lain, maka dia adalah pembohong. Barangsiapa mengaku cinta syurga tetapi tidak beramal dengan ketaatan, maka dia adalah pembohong.
Barangsiapa yang mengaku cinta Rasulullah saw tetapi tidak cinta kepada ulama dan kaum faqir, maka dia adalah pembohong. Barangsiapa yang mengaku takut pada neraka tetapi tidak meninggalkan maksiat, maka dia adalah pembohong. Dan barangsiapa yang mengaku cinta kepada Allah swt tetapi berkeluh-kesah dari bala, maka dia adalah pembohong. _Al-Imam Ghazali


Enjoy Your Reading My dear! ^__^

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...