Saturday, December 4, 2010

~*Pakai Tudung Tapi Seksi*~


salam semua..nk kongsi info sket kat cnie...
tdi ada bce kat iluvislam
jom bce sma2...
peringatan utk dri sndri jugak...heeee...

*
*
*
*
*
*
altSaya tertarik benar dengan khutbah Jumaat di tempat saya (Balai Islam, Flet Pekeliling) 15 Jun lalu. Isunya mengenai kewajipan menutup aurat. Disebabkan semua jemaah lelaki, khatib mengingatkan jemaah supaya memberitahu anak isteri supaya menjaga aurat masing-masing.
1. Ada yang pakai tudung singkat.
Julurnya diikat ke belakang. Atau diikat ke leher. Maka nampaklah 'kegebuan' leher dan dadanya. Sedangkan dalam khutbah tadi, khatib membacakan ayat al-Quran yang meminta wanita melabuhkan tudung, menutup bahagian dada mereka.
2. Ada pakai tudung, tapi pakai T-shirt pendek.
Malah ada yang pakai T-shirt tanpa lengan. Sudah tu ketat pula. Bukankah lengan itu aurat. Bahaya mendedahkan lengan yang 'gebu' itu. Yang dahsyatnya, ada pakai T-shirt singkat yang dipadankan dengan jeans terlondeh. Jadi apabila membongkok atau duduk, nampak seluar dalam, malah kadang-kadang alur bontot.
3. Ada pakai tudung, tapi pakai jeans teramat ketat.
Alur punggung pun terbelah dua. Bentuk bontot pun terserlah. Apa nak jadi ni?
4. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kebaya ketat.
Tidak cukup dengan tu pakai 'kain koyak' pula. Apabila berjalan, terserlahlah 'kegebuan' betis malah kadang-kadang paha pun tersembul.
5. Ada yang pakai tudung, tapi pakai kain singkat.
Macam skirt mini. Kaki bukan auratkah? Pakailah stokin..
6. Ramai perempuan pakai tudung, tapi bermekap tebal dan berwangi-wangian.
Bibir merah menyala. Menunjukkan aksi seksi pula tu.
7. Ada perempuan bertudung, 'merendek' pula.
'Merendek' dengan pacar di bangku stesen bas dan pusat beli-belah. Ini menjatuhkan imej wanita bertudung.
8. Ramai perempuan suka pakai kasut bertumit tinggi.
Apabila berjalan berbunyilah, tang, tang, tang. Dalam khutbah tadi, khatib memberitahu tidak boleh timbul bunyi yang boleh menaikkan syahwat lelaki.

P/s: utk dri sndri,pas nie xley pkai jeans ketat...fufufufu...



Enjoy Your Reading My dear! ^__^

4 comments:

noreed said...

dah lama tak dengar perkataan merendek tu. anyway thanks for sharing :)

nadya e-man said...

ur welcome dear...heeee

kay yea said...

merendek kat penang slalu gune..hee
btul2..xlok seksi2~~ :D

syikinsafiq said...

thnks 4 d info..
i like3..
*wink3 (n_n)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...